dimarts, 1 d’abril del 2014

Tipus de blogs educatius


· - Blogs de centre: tenen una funció similar a la web del centre però permeten més la col·laboració del professorat, dels departaments interessants, és més fàcil i immediata la difusió de les activitats que es realitzen al centre, poden ser temàtics (dedicats als projectes europeus, a concursos o competicions, a la mediació del centre, a recomanacions de música, de cinema, a esdeveniments culturals, a projectes de centre, etc.). Exemples:
· 
· - Blogs d’aula i de curs:
· - Blogs de matèria:

- - Blogs d’alumnes individuals o en grup per a projectes, seguiment de lectures, recapitulació  d’aprenentatges, textos lliures, etc.: Lenguablog 2.0

  - Blogs de materials didàctics administrats per professors. Els alumnes poden estar registrats com a usuaris o no i solen tenir les següents funcions: 
  • Proporcionar informacions relacionades amb continguts del currículum.
  • Inserir activitats i donar instruccions per realitzar-les.
  • Resoldre problemes i dificultats expressats pels alumnes en els comentaris.
  • Plantejar algun tema de debat (mitjançant un vídeo, per exemple) i incitar els alumnes a deixar comentaris al blog. 
 EXEMPLES:
Blogs per al foment lector

Bibliografia:
·       Felipe Zayas, Experiencias con blogs en  la classe de llengua.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada